You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.


You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.


Örnek Resim
Opel Reklam

Dugun
Malatya Haber -

Malatyalı Grupların Basın İlgisi

Malatyalı Grupların Basın İlgisi
  • 27.12.2015

Malatyalı Çalık grubu, Sabah ve ATV ile ilgili teklifini verdi. Bir başka Malatyalı aile olan Süzer Grubu’nun ise Vatan ve Kanaltürk’ü satın alacağı yolundaki haberler, “şimdilik” diye yorumlanan bir açıklamayla yalanlandı.

SABAH-ATV VE ÇALIK..
Nurol ve İpek-Sancak-RTL’in ihaleden çekilmesinden sonra tek başına kalan Çalık grubu, Sabah-atv için Salı günü mesainin bitimine kısa süre kala teklifini TMSF’ye sundu…

Sabah ve ATV için Salı günü 17.00’ye kadar teklif verme süreci vardı. Mesai bitimine 1 saat kala Çalık grubu sabah-atv için teklifini TMSF’ye sundu. Nurol ve İpek-Sancak-RTL’in ihaleden çekilmesinden sonra tek başına kalan Çalık grubunun ne yapacağı merakla bekleniyordu. Çalık grubu tekifini vererek ihale sürecini devam ettirdi.

Şimdi Çarşamba günü TMSF yetkilileri ihaleye tek başına katılan Çalık grubunun teklifini kamuoyu önünde, canlı yayında açıklayacaklar. Eğer Çalık grubunun teklifi 1 milyar 100 milyon doların 1 dolar üzerindeyse, Sabah-atv grubu yeni sahibine merhaba demiş olacak. Eğer Çalık grubunun teklifi 1.1 milyar doların altında kalırsa, TMSF durumu yetkili kurullarında değerlendirerek son kararı verecek…

VATAN-KANALTÜRK VE SÜZER GRUBU..
Malatya’daki Altın Kayısı Oteli’nin de işletmecisi olan Süzer ailesine ait Süzer Grubu, ileride alacağı bir karar ile medya sektöründe yer alsa bile, bunun geçmişte olduğu gibi ”muhalefet amaçlı” olmayacağını bildirdi.

Süzer Grubundan yapılan yazılı açıklamada, bugün Yeni Şafak Gazetesi’nde yayımlanan, ”Süzer, Kanaltürk ile Vatan’ı alıyor” başlıklı haberin tamamen asılsız olduğu ve gerçekleri yansıtmadığı belirtilerek, grubun, haberde yazıldığı şekilde bu yayın organlarını satın almak için bir girişimde bulunmadığı ve bu konuyla ilgili bir görüşme yapmadığı ifade edildi.

Açıklamada, şunlar kaydedildi:

”Ayrıca haberin içerisinde yer alan ve Süzer Grubunun medyada yeni bir blok oluşturarak AK Parti hükümetine karşı ciddi bir muhalefet yapma hazırlığı içerisinde olması, gerçeklere dayanmamaktadır ve yazıyı yazan basın mensubunun kendi yorumudur.

Süzer Grubu ileride alacağı bir karar ile medya sektöründe yer alsa bile, bu geçmişte de olduğu gibi muhalefet amaçlı olmayacaktır. Bugüne kadar bütün hükümetlerin, ülke menfaatleri ve çıkarları için verdiği her kararı destekleyen Süzer Grubu, bundan sonra da desteklemeye devam edecektir.”

Açıklamada ayrıca, söz konusu yazıda ”Gökkafes” olarak geçen Süzer Plaza hakkında herhangi bir tartışma bulunmadığı, Süzer Plazanın planları ve imarının yargı tarafından onaylandığı belirtilerek, ”Yine aynı yazı içerisinde bahsedilen Kentbank’ın TMSF’ye alınma kararı ise, bilindiği gibi Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu tarafından iptal edilmiştir” denildi.

Öte yandan, bugün Yeni Şafak’ta yer alan haberde, “Süzer’in muhalefet edeceği” iddiası yer aldı. Süzer’in muhalefetinin hayaline bile dayanamayan gazete, aynı “haber”de Tuncay Özkan’ı da hedef aldı. Gazete, Özkan’ın CHP’ye sokulmak istendiğini yazdı. Halbuki Tuncay Özkan, yaptığı tüm açıklamalarda “Siyasete girmeyeceğim. CHP üyesi de değilim” demişti.

Bu arada, Zaman Gazetesi’nin imtiyaz sahibi olarak gözüken tekstilci Ali Akbulut da Malatyalı. Akbulut, Çalık ailesinin de damadı.

Önemli bir basın grubunu “el koyma” şeklinde yöneten TMSF’nin başkanı Ahmet Ertürk de Malatya doğumlu bir bürokrat. TMSF’nin kontrol ettiği medya organları nedeniyle de, görevi itibarıyla “geçici de olsa” önemli bir medya gücünü kontrol ediyor.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici, saygısız ifadeler, cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, suçluyu ya da suçu övücü, uygunsuz gönderici adı, 'naylon- uyduruk' mail adresli, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır. Ayrıca, mesajların tüm yasal ve cezai sorumluluğu, mesajlarıyla birlikte IP numaraları da düşen göndericilere aittir."