Final

Final

Örnek Resim


Arion

Arion

Malatya Haber -

Üniversitenin ‘İletişim’ Skandalı!

Üniversitenin ‘İletişim’ Skandalı!
  • 27.10.2017
  • Öğretim üyesine konferansında söylemediği sözleri mal etmiş ve yayınlamışlar!..

İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Burcu Kayhan Tetik’in geçtiğimiz günlerde Meme Kanseri Haftası nedeniyle İnönü Üniversitesi’nde düzenlenen ‘Meme Kanseri Farkındalık’ konferansında yaptığı konuşmayı içeren üniversite sitesindeki haber yayından kaldırdı. İletişim skandalı olarak nitelendirilen bu olay, Yrd. Doç. Dr. Burcu Kayhan Tetik’in, Gazetecilik Bölümü öğretim üyelerinin yanı sıra üniversitede bu konuda sorumlu yöneticinin denetiminden geçtikten sonra yayınlandığı öğrenilen haberdeki ifadelerin önemli bir kısmının doğru olmadığını belirterek itiraz etmesi üzerine alındığı öğrenildi.

İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Burcu Kayhan Tetik, Meme Kanseri Haftası nedeniyle 25 Ekim tarihinde İnönü Üniversitesi’nde ‘Meme Kanseri Farkındalık Konferansında konuşmuş ve bu konferansta yaptığı konuşma geleceğin gazetecilerini yetiştiren İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde kurulan İnühaber Merkezindeki öğrencilerin imzasıyla haberleştirilmiş ve Üniversitenin Web sitesinde yayınlanmış, buradan alıntılanan haber iha tarafından da abonelerine servis edilmişti.

Yrd. Doç. Dr. Burcu Kayhan Tetik’in, meme kanserine ilişkin aktardığı birçok bilginin yanı sıra kanser tedavi yönteminde Anadolu hastanelerinin yeterli olamadığına değindiği belirtilip “İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli şehirlerindeki hastanelerimiz birçok kanser hastalığına cevap verebilecek boyuta ulaşmışlardır. Anadolu şehirlerinde bulunan kanser hastaları bu şehirdeki hastanelerden ve doktorlardan yararlanmalıdırlar” şeklinde sadece 4 ildeki hastaneleri tavsiye ettiği anlamındaki ifadeler haberde yer almıştı.

Bu ifadeler, kamuoyunda Malatya’daki her yöneticinin hemen her platformda büyük bir övgü ile dile getirdiği Turgut Özal Tıp Merkezi’nin sağlık alanında çalışmalarına gölge düşürür nitelikte olduğu yorumlarına yol açarken, İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’ndeki öğretim üyelerinin editöryal süzgecinden geçen söz konusu haberin, konuşmacının söylemediği sözlere tepkisi üzerine yayından kaldırıldığı bildirildi.

‘İletişim skandalı’ söz konusu haberin yayından kaldırılması üzerine, muhabirimiz,  İnühaber görevlisine ulaştı ve konferans haberinin ses kayıtlarını istedi. Haberi takip eden muhabirlerle görüşüp tekrar bu konuda bilgi vereceğini söyleyen İnühaber görevlisi, daha sonra ikinci kez arandı ve ‘Biz Burcu hocamızla görüştük ve konuyu çözdük. Size ses kaydı falan vermeyeceğiz’ dedi. Muhabirimizin, ‘Haber doğru ise neden yayından kaldırıldı? Haberde doğru olmayan bilgiler var mıydı? Haber yayınlanmadan önce kontrol edilmedi mi?” şeklinde ısrarlı soruları üzerine, İnühaber’in görevlisi yanıt veremedi.

Yrd.Doç.Dr. Burcu Kayhan Tetik, haberin ‘yanlış’ şekliyle yayınlandığı malatyahaber.com’daki haber için gönderdiği açıklamada, “Merhaba ben burcu kayhan tetik yazınızı okudum üzülerek ağzımdan çıkmayan cümleleri okuyorum. Orda menü muayenesi nasıl yapıldığını konuştuk hastane ve genç kızlar ile ilgili hiçbir konuşma olmamıştır yazan arkadaşla görüşmek isterim be yazıyı düzeltmenizi oneririm.” dedi.

Bir süre sonra ‘söylenmemiş sözler yeraldığı’ için yayından kaldırılan haber, ‘düzeltilmiş haliyle yeniden üniversitenin internet sitesinde yayına konuldu.

Yrd. Doç. Dr. Burcu Kayhan Tetik’in konferansta konuştuğu belirtilen birçok ifadeyi kullanmadığı, ses kayıtlarının yeniden dinlenmesi üzerine ortaya çıktığı öğrenilirken, üniversitenin ‘yanlış’ haberi düzeltmesi, yanlışlıkla ilgili iddiaları doğruladı. Etmediği sözleri söylemiş gibi gösterilen ilk haberin gerek Yrd. Doç.Dr. Burcu Kayhan Tetik’in akademik kariyerine ve kişilik haklarına, gerekse Turgut Özal Tıp Merkezi’nin kurumsal kimliğine saldırı olarak nitelendirilirken, bu haberin Üniversite yönetimince soruşturma konusu yapılması ve haberi manüple eden sorumluların ortaya çıkarılması gerektiği ifade ediliyor.

malatyahaber.com

KUPÜR 1: Üniversitenin internet sitesinde yer alan ve daha sonra yayından kaldırılan ilk haber

KUPÜR 2: Üniversitenin internet sitesine daha sonra konulan ‘yeniden yazılmış- düzeltilmiş’ haber

Etiketler: /

Yorumlar
  1. Kılıçarslan dedi ki:

    Ekmeği ekmekçiye ver,bir ekmek fazla ver diyen ne doğru bir laf etmiş…………..

  2. Şok dedi ki:

    Bu nasıl bir gazetecilik bölümü şok oldum böyle bir hata kabul edilemez.Üniversitenin yöneticileri ne yapsın gazetecilik bölümünün incelemesinden geçmiş diye onay vermişlerdir hem tıp merkezini hem de üniversite yönetimini bu şekilde zor durumda bırakmaya hakları Yok bu nasıl birşey anlayamadım

  3. Doktor dedi ki:

    İnsan sağlığı konusunda böyle bir hatanın yapılmış olması kabul edilemez konuyu süzgeçten geçiren iletişim fakültesi gazetecilik bölümü elemanlarına soruşturma açılmalıdır kesinlikle üzerine gidilmesi gereken bir konu böyle bir yetersizlik kabul edilemez ve Sayın rektörün bu konudan haberdar olduğunu düşünmüyorum çünkü son derece değerli bir sağlıkçıdır sayın rektör

  4. Murat dedi ki:

    Sadece gülüyorum

  5. Şüle dedi ki:

    Kısır tartışmalarla uğraşan değil Üreten bir üniversite istiyoruz.

  6. Murat Bey dedi ki:

    rektör Ahmet kızılay çok kilo almış..o ne gobek oyle…biraz calissa hem saglikli biri olur, hemde bu hatalar olmaz….

  7. Derviş dedi ki:

    Koskoca üniversite olmayan sözleri haber mi yapmış? Kısaca yalan haber yani . Üniversiteyi tebrik ediyorum.

YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici, saygısız ifadeler, cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, suçluyu ya da suçu övücü, uygunsuz gönderici adı, 'naylon- uyduruk' mail adresli, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır. Ayrıca, mesajların tüm yasal ve cezai sorumluluğu, mesajlarıyla birlikte IP numaraları da düşen göndericilere aittir."