Malatya Valiliği ve Malatya Kayısı Araştırma Geliştirme ve Tanıtma Vakfı desteği ile Dünya Kitle İletişimi Araştırma Vakfı tarafından organize edilen 2.Malatya Uluslararası Film Festivali 18 Kasım Cuma günü başlıyor.
120 film gösteriminin yapılacağı festivalde, ulusal uzun, uluslararası uzun ve ulusal kısa film kategorilerinde yarışmalar yapılacak. Festival kapsamında ayrıca söyleşiler, atölye çalışmaları ve paneller düzenlenecek.
Malatya Valiliği tarafından festivalle ilgili gönderilen yazılı açıklama şöyle ;
Hülya Koçyğit ve Ediz Hun ile Türk Sineması Üzerine
Alican Sekmeç moderatörlüğünde, aynı zamanda Festival’in Onur Ödülü takdim edilen “Yeşilçam Sineması”nın iki önemli sanatçısı Hülya Koçyiğit ve Ediz Hun ile her iki sanatçının ortak sinema serüveni, dostluğu ve Yeşilçam Sineması konularını kapsayan bir sohbet oturumu gerçekleştirilecek.
Berat ilk’le Canlandırma Atölyesi
İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olan ve 2010 yılından beri Canlandıranlar Yetenek Kampı’nı gerçekleştiren Berat İlk’in koordine edeceği atölyede Malatyalı çocuklar canlandırma(animasyon) öğrenip küçük denemeler yapacaklar. 2 günlük atölyenin sonunda hem genç yeteneklerin denemeleri hem de Malatya’ya dair anlattıkları kurgulanıp kısa bir belgesel haline getirilecek.
Son Dönem Türkiye Sineması Paneli
Prof. Dr. Z. Tül Akbal Süalp’in moderatörlüğünü yürüteceği panelde yönetmenler, Semir Aslanyürek, Orhan Eskiköy ve yapımcı Sevil Demirci yer alacak. Konuşmacılar son dönem Türkiye sinemasının yapım koşulları, filmlerin biçim ve içerikleri üzerine tartışacaklar.
Thomas Balkenhol ile Belgesel Filmde Kurgu Atölyesi
Atölye’de “Sonbahar” (Özcan Alper, 2008 ) ve “İki Dil Bir Bavul” (Orhan Eskiköy ve Özgür Doğan, 2009) gibi filmlerin kurgucusu Thomas Balkenhol ham malzeme ile kurgulanmış film sekansları aracılığıyla, kurguda anlatım, kurgu sistemleri ve kurgu teknikleri hakkında bilgi verecektir. Doğa ve manzara ağırlıklı belgesel film örneği olarak Yeşim Ustaoğlu’nun yönettiği “Sırtlarındaki Hayat (2004)”; diyalog ve portre film örneği olarak ise “Yaşamın SürüklediğiYerde-Erol Güney’in Yaşam Öyküsü” (Banu Yalkut Breddermann) filmleri ele alınacak. Ele aldığı olayı içinde izleyen belgesel örneği olarak ise “İki Dil Bir Bavul” filmi analiz edilecek. Belgesele meraklı herkesin katılabileceği atölyenin sonunda katılımcılar eldeki malzeme ile değişik parçaları kurgulayabilecekler.
Bora Gökşingöl ile Kurmaca Filmde Kurgu Atölyesi
2001’den beri kurgucu ve renk uzmanı olarak başarılı işlere imza atan Gökşingöl, bir çok uzun ve reklam filmini kurguladı. Kurguladığı tüm uzun filmlerin yapım sonrası yönetmenliğini de yapan Gökşingöl, kurguladığı bu filmlerle yurtiçinde ve yurtdışında pek çok ödül kazandı.
Kurguladığı filmler arasında “Üç Maymun” (Nuri Bilge Ceylan, 2008), “Karanlıktakiler” (Çağan Irmak, 2009), “Vavien” (Yağmur Taylan ve Durul Taylan, 2009), “Bir Zamanlar Anadolu’da” (Nuri Bilge Ceylan, 2011), “Dedemin İnsanları” (Çağan Irmak, 2011) yer alıyor.
Kurmaca Filmde Kurgu Atölyesi’nde Bora Gökşingöl, uzun filmlerin dramaturjik kurgusundan, kurgucunun görevleri ve kurgu tekniklerinden söz edecek ve uzun bir filmin sinemada gösterime girene kadar geçirdiği yapım sonrası süreç hakkında bilgi verecek. Gökşingöl bunlara ek olarak kurguya yeni başlayanlara yardımcı olabilecek ve 90 dakikalık bir filmi ayakta tutabilecek püf noktalarını da çalışmaya katılanlarla paylaşacak.
Türkiye Sinemasında Yol Öyküleri
Yrd. Doc. Dr. Aslı Kotaman’ın moderatörlüğünü yürüteceği oturumda, Türkiye Sinemasında yol öyküleri tartışılacak. Oturumda ‘Zorba’ Doğu’dan “Ehil” Batı’ya Giden Yol: Mutluluk” sunumu ile Sermin Çakmak ve “Yeni Sinema Hareketi’nde Travma Sonrası Göç” sunumu ile Aslı Akdağ Türkiye sinemasından farklı örneklerle filmlerde “gitmek” eyleminin oluş tarzına ve sonrasına yükledikleri anlamlar üzerine tartışacaklar.
Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku Açısından Sinema Eserleri Uluslararası Sempozyumu
Katılımcılar:
Levent Yavuz (Yarg. 11. HD. Üyesi)
Prof. Dr. Eva-Inés Obergfell (Humboldt-Universität zu Berlin)
RA Prof. Dr. Winfried Bullinger (Honorarprofessor an der Brandenburgische Technische Universität
Cottbus)
RA Dr. Ulrich Amelung M. Jur. (Oxford) (Almanya)
RA Dr. Harald KARL (Avusturya)
RAin Dr. Annatina Menn (İsviçre)
RAin Dr. Heidrun Huber (Almanya)
Levent Yavuz
Oturum Başkanları:
1. Oturum Başkanı: Mehmet Kılıç (Yarg. 11. HD. Başkanı)
2. Oturum Başkanı: Prof. Dr. Kemal Şenocak (İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı – Ankara Ü.
Hukuk Fakültesi Ticaret Hukuku Öğretim Üyesi)
Göç Sineması Paneli
Almanya ve Türkiye arasında imzalanan İşçi Alımı Anlaşması’nın 50. yılında, göç olgusu 2. Malatya Uluslararası Film Festivali’nin de ana teması oldu.1950’lerde başlayan köyden kente ve Almanya’ya yaşanan ve sosyal, kültürel, politik ve ekonomik boyutları olan göç, Türkiye’de sinemacıları da etkiledi. Malatya Film Festivali, sinemamızın önemli temalarından biri haline gelen göç temasını düzenleyeceği panel ile tartışmaya açıyor.Göç üzerine film yapmış yönetmenler, yurtdışında yaşamış ve bu olguyu tecrübe etmiş sinemacılar “Göç Sineması Paneli”nde biraraya gelecek. Ahmet Gürata’nın moderatörlüğünde, Thomas Balkenhol, Reyan Tuvi, Tevfik Başer ve Özgür Yaren’in konuşmacı olarak yer aldığı panelde sinemada göçün ele alınış biçimleri, göçün sinemacının hayatına etkileri üzerine tartışılacak.
Almanya’ya Göç Üzerine Kısa Film Gösterimi ve Söyleşi
Mehmet Ünal, Almanya’daki Türk göçmen işçilerin yaşamını görsel olarak arşivleyen bir sanatçı. Ünal, 1961’den yani Almanya’ya göç başladığından beri, Türk işçilerinin iş, ev ve sosyal hayatlarını fotoğraflar ile belgeliyor. Mehmet Ünal, Malatya Uluslararası Film Festivali’ne Almanya’ya göçün farklı hallerini, biçimlerini aktardığı “Memleket Almanya” kısa filmiyle katılıyor. Sanatçı, filmin gösteriminden sonra seyircilerle bir de söyleşi yapacak.
Türk-Alman Göçünün Sinema Sanatındaki Durakları/Martina Priessner’in Video Sunumu
Türkiye’den Almanya’ya iş göçü yetmişli yılların başından itibaren iki ülke sinema sanatına da yansımaya başladı. Anlatılan hikayelere, istisnalar hariç, “Almanya’da yabancı, Türkiye’de Almancı” klişeleri damgasını vurdu. Doksanlı yılların başından itibaren ise Almanya’daki Türkiye kökenli genç sinemacılar bu hikayeleri farklı bir perspektiften anlatmaya başladı. Göçü birebir yaşamamış olan bu genç kuşak, sahip oldukları mesafeli bakış açılarını beyazperdeye yepyeni bir anlatım diliyle aktardı. Kemikleşmiş resimleri altüst eden, göçün öznelerini kurban rolünün ötesinde tanımlayan, yer yer çok güçlü yeni şiirsel bir estetiğe sahip bu eserler.
Yönetmen ve küratör Tuncay Kulaoğlu ve Martina Priessner video sunumlarında bu değişimin farklı boyutlarını mercek altına alıyor. Terkedilen yurt, yollarda olmak, yeni bir ülkeye varış ve sılaya geri dönüş temalarından hareket eden sunum, son 30 yılda çekilen filmlerden kesitler sunarken, Almancı kavramının geçmişte ve günümüzde algılanışı üzerine tarihsel bir yolculuğa çıkarıyor.
UYARI: Sitemizde çoğunlukla muhabir arkadaşlarımızın imzalarıyla ya da mensubu oldukları basın kuruluşları kaynak belirtilerek yayınlanan üstteki haber benzeri araştırmalar, haberler, röportajlar, maalesef “emek hırsızı” –özellikle de biri sürekli olmak üzere- sözde bazı internet yayıncıları tarafından, ya aynen ya da küçük bazı değişiklikler yapılarak, kendi özel araştırmaları ya da haberleriymiş gibi kendi yayın organlarında yayınlanabilmektedir. Haber kaynağıyla ya da araştırmasıyla, istihbaratıyla uzaktan yakından ilgisi olmayan, sadece gerçek gazetecilerin ‘kamuoyunun bilgisine sunulmuş’ emeğinin üzerine ‘çöküp’, gazetecilik- habercilik yaptıklarını zanneden ve böylece kamuoyunu da aldatanların bulunduğuna bir kez daha dikkat çekerken, söz konusu unsurları da ‘gerçek gazetecilerin emeğini çalmamaları’ konusunda uyarıyoruz.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır.