Elazığla Malatya arasında süregelen "çekişme"nin bir başka versiyonu Adayımanla Malatya arasında yaşanır. Zirvesindeki tarihi kalıntılarıyla ünlü Nemruta hem Malatyadan, hem de Adıyamandan çıkmak mümkündür. Malatya, Nemruta çıkış yolunu daha düzgün yapmaya kalkar, Adıyamandan ses yükselir: "Nemrut bizim, Malatyaya kaptırmayız."
Sırrı Süreyya Önder'de NTV için çektiği 'Taş Yok mu Taş!!' adlı kısa filmde Adıyaman-Malatya çekişmesini konu ediniyor...
Kısa Filmin Linki;http://www.ntvmsnbc.com/modules/habervideo/video.asp?CatID=0&VideoSearch=&NewsType=
-->
-->
Filmin Yönetmeniyle yapılan bir söyleyişi ise şöyle;
Beynelmilel filminin Adıyamanlı yazarı vem yönetmeni Sırrı Süreyya Önder de NTV'nin "Yönetmenler Türkiyeyi anlatıyor" adlı projesinde yıllardır süregelen Nemrut dağı Adıyamanın mı yoksa Malatyanın mı konusunu işleyerek Nemrut dağının zirvesinde rüzgarlı ve soğuk bir hava olmasına rağmen bir kısa film çekti.
Türkiye genelinde yaklaşık 10 kadar senaryo yazarının Demokrasi, Tahammül ve Ötekileştirmeme başlıkları altında NTV için hazırlayacakları kısa filmlerle Türkiyenin anlatılacağını söyleyen Beynelmilel filminin yazarı ve yönetmeni Sırrı Süreyya Önder: NTVnin Yönetmenler Türkiyeyi anlatıyor adlı projesinde
Demokrasi, Tahammül ve Ötekileştirmeme başlığı altında bir kısa film yapmamız istendi. Bunda benim en çok ilgimi çeken tahammül meselesi oldu dedi.
Ülkenin bugün yaşadığı birçok şeyinde temelinde bu var tahammül ve tahammülsüzlük gibi travmaların olduğunu
belirten Önder: Onun için bende Nemrutu seçtim çünkü bu konu için çok iyi bir örnek. Yeryüzünde barış imparatorluğu olarak anılan bir uygarlık.
Commagene kralı 200 yıl buralarda hüküm sürmüş, Perslerle
Helenlerin sınırı, Doğu ve Batı sentezi ama hepsinden önemlisi barış içersinde yaşama kürlüne sahip olması. Hem Devlet hem yönetim hem de günlük hayatta son derece içselleştirmişler.
Öyle ki doğu ve batı terasında heykeller var bir teras da
heykelin adı Apollo diğer teras da Mitra gibi. Bizim üzerinde oturduğumuz tarihi ve kültürel mirasa yaklaşım biçimimizdeki ironiyi kullanarak böyle bir tahammül filmi çekmek için buraya geldik. Çok rüzgarlı ve soğuk bir havada bu filmi çektik ama sanırım iyi bir şey ortaya çıkacağını söyledi.
Nemrutta çektiğimiz filmin konusuna değinen Önder: Türkiyede bir çok ilde ve kasabada yaşanan tahammülsüzlük örneğidir aslında. Çok sık rastladığımız bir ey. Filanca nesne, şu vilayete mi ait bu vilayete mi ait
gibi.
Bir Vilayet aslı astarı olmayan içi boş vilayetler arası
çekişme yada bir kasabanın bir başka yeri sevmemesi. Nemrutta da böyle bir güncel tartışma vardı. Nemrut Adıyamana mı ait olmalı yoksa Malatyaya mı!Bana çok abesle iştigal gibi gelmiştir hep. Sonuçta Nemrut insanlığın ortak mirasıdır.
Bu çarpıklığı bu kültürel mirasa ve içeriğine sahip çıkmak yerine olaya çok dravmatist bir yaklaşım, çok oportünistçe yaklaşma biçimleriydi. Bende bu meseleyi biraz kurcalamak istedim şeklinde konuştu.
NOT:Videoyu sorunsuz izleyebilmeniz için bilgisayarınızda Windows Media Player 9 ve üzeri versiyonu kurulu olmalıdır.