SON DAKİKA
SON DEPREMLER
Orhan Alkaya

Peki Ya Malatya'daki Adıyaman!

Peki Ya Malatya'daki Adıyaman!
A- A+ PAYLAŞ

Orhan ALKAYA
oalkaya44@hotmail.com

Son yerel seçimler gerek ulusal gerekse yerel düzeyde   oldukça ilginç sonuçlar yarattı. Bu sonuçların, detaylarına indikçe yeni sorulara    yeni cevapların verilmesi zorunluluğu ortaya çıktı. Bunlardan en çok konuşulanı Adıyaman seçimlerinin tüm Türkiye’de sürpriz olarak değerlendirilen sonuçları oldu. Adıyaman halkı uzun yıllar sonra ilk defa siyasi iktidara muhalefet şerhini koyarken, Malatya’daki Adıyaman kökenli halk ise siyasi iktidarı ayakta tutan güç olarak ilk sıralarda yer aldı.

Bu gelişme ortaya yeni bir soru atmış oldu: Öyle ya, Adıyaman halkı kendi ilinde mevcut iktidara kırmızı kart gösterirken Malatya’da neden iktidarı ayakta tutan bir güç oldu.   Aslında paradoksun birçok açıklaması olabilir. Ancak bu sonuçların arkasındaki tarihsel ekonomik ve sosyal nedenleri irdelemeden sağlıklı bir cevap verilemeyecektir.

Geçtiğimiz günlerde malatyahaber.com alanda önemli bir detayı derinleştirerek ulusal medyanın  kaçırdığı tarihsel arka planını irdeleyerek bir gazetecilik örneği verdi. Yani Adıyaman’ın daha önce Malatya’nın ilçesi olduğu gerçeğinden yola çıkarak kent oluşunun perde arkasını ve bugüne kadarki siyasi davranışının kökenlerini ortaya koydu.   

1954 yılında Adıyaman’ı il yapma zorunluluğunu duyan ve bu yolla CHP etkisinden kurtaracağını düşünen muhafazakâr sistem yaklaşık 70 yıl sonra   bu hegemonyanın yıkılışına tanık oldu. 

Ancak ne yaman bir çelişkidir ki Adıyaman’da yerel iktidarı deviren Adıyaman halkı yıllardan beri asıl ili olan Malatya’da mevcut yerel iktidarın payandası olmaya devam etti. 

Gerçekten de seçim sonuçların irdeleyecek olursak, Malatya’da mevcut siyasi iktidarı uzun yıllardan beri buraya göç eden Adıyaman nüfusunun, büyük çapta blok halinde hareket ederek ayakta tuttuğunu görebiliriz. 

Bu siyasi tercihin arkasındaki ekonomik sosyal ve kültürel nedenleri kısaca incelersek bu çelişkiyi açıklayabiliriz.

1954 yılında Malatya’nın ilçesi olmaktan çıkarılarak ayrı bir il haline gelişi zaten coğrafi yakınlığı dolayısı ile Beydağı’nın   güney eteklerinde yer alan Adıyaman aşiretleri ve köylerinin örneğin Porga, Halikan köylerinin Malatya ile ilişkisi devam etmiş ve bu bölgelerden Malatya’ya akın devam etmiştir. Malatya, Cumhuriyetle başlayan ve iktisadi devlet kuruluşları Sümerbank, Tekel, Şeker fabrikaları ile sanayide, TİGEM   gibi kuruluşlarla   tarımda   kabuğunu kırarak ekonomik ve sosyal açıdan gelişmeye başlarken, kendisinden koparılan Adıyaman geniş tarım topraklarına sahip olmasına rağmen hüküm süren feodalizmin ve coğrafi engellerin sonucunda aynı gelişmeyi yakalayamadı ve Malatya’dan sadece   idari olarak değil ekonomik ve sosyal olarak da kopmuş oldu. 

1975 yılında iki ili kuzeyden güneye doğru bıçak gibi ayıran Beydağı’nın hemen bitiminde yer alan Çelikhan’da yaşanan büyük sel felaketi sonucu yoğunlaşan Malatya’ya göç olgusu giderek hızlandı. 

Özellikle Eski Malatya bölgesinden başlayarak Malatya ovasına akın eden,  genellikle topraksız Adıyaman köylüsü buradaki “şehirli malı” dediğimiz, zaten atıl duran arazilerde, yarıcılık yapmaya başladı.   Başta tütün üretimi olmak üzere tarımsal faaliyetleri canlandırmaya başladılar.  

Bu dönemin siyasal iktidarını yeni eline geçiren Bülent Ecevit hükümetine rastlaması sonucunda görülmemiş bir gelişmeyi yakalamış oldular. Çünkü 1974 yılında başlayan ve aralıklarla devam eden Ecevit hükümeti milli gelirden    yoksul köylüye ve işçiye daha fazla pay aktarma politikası uygulamaya başlamıştı. Bu politikayı daha sonra gelen hükümetler de geride kalmamak için kısa bir süre de olsa devam ettirmek zorunda kalmışlardı. 

Bunun sonucunda tarımsal üretime büyük destekler verildi.  Bu süreçte henüz Malatya’ya göç etmiş halk birkaç yıl içinde özellikle tütün üretiminden oldukça iyi gelirler elde etmeye başladı. O döneme tanıklık etmiş birisi olarak bir ton tütünle bir traktör ya da   beş dönüm arazi alınabildiğini söyleyebilirim . Öyle ki bu durum bugün bile hayal bile edilemeyecek bir kazançtı. 

Hal böyle olunca   Adıyaman’ın başta Çelikhan’dan Kahta’ya   kadar tüm dağlık bölgeleri  adeta Malatya’ya akmaya başladı    Önceleri yarıcılıkla başlayıp tütün, pancar üreten, sonraları sebze ziraatına yönelen çiftçiler, zor şartlarda ancak azimle çalışarak, para kazanmaya başladılar. Giderek yarıcılık yaptıkları toprakları satın almaya traktör sahibi olmaya ve aldıkları arazilere evlerini yaparak yerleşmeye başladılar. 

Bu dönemde Ecevit hükümetinin milli gelir pastasından çalışana ve köylüye daha büyük kazançlar aktarması bu gelişmeyi tetikleyen en temel neden olmuştur. Ancak bu hükümet izlediği bu politikanın bedelini fena ödedi. Daha sonraları Amerikan ambargosunun ve sermayenin ülkeyi kıtlığa, kuyruğa mahkûm etmeye çalışan çabaları sayesinde hükümeti devrilerek cezalandırıldı.

Malatya’ya başlayan bu göç sonraki yıllarda da devam etti. Çoğu şehirli olan ya da köyü bırakıp kente yerleşen toprak sahipleri,   göçle gelen çiftçiler sayesinde tarlalarını daha yoğun bir ziraata açmış oldular.  Malatya ovasında üretim canlanmaya, araziler kıymete binmeye başladı.  

2000’li yıllara gelindiğinde Orduzu’dan başlayarak Yazıhan, Akçadağ, kısmen Doğanşehir Ovasının büyük bir kısmı  büyük bir çoğunlukla Adıyaman’dan göç edenlerin yeni memleketi olmuştu. 

1990’lı yıllardan itibaren kuru kayısı üretiminin daha cazip hale gelmesi ile birlikte Malatya ve civar bölgelerinde kayısı bahçeleri gittikçe artan bir hızla yoğunlaşmaya başladı. Diğer yandan yeni hükûmetlerin tarıma üvey evlat gözüyle bakması tarla ziraatını çökertmeye başlamıştı.  Kayısı fiyatlarının cazibesi ile bu kez de ovalardaki tütün ve pancar üretimi yerini kayısı üretimine bırakacaktı. Kayısı üretiminin gittikçe artan getirisi sonucu bölgenin yeni sahipleri daha da güçlenmeye başladı. 

Artık Malatya’da doğup büyüyen yeni bir nesil   Malatya’nın ekonomik sosyal ve demografik yapısında ağırlık kazanıyordu. Kaçınılmaz olarak bu değişimin önemli sosyal ve kültürel sonuçları oluşuyordu. Bu gelişmeler zamanla “Yeni Malatya”nın genel karakterini ve yapısını belirler hale geldi.

Bu değişimin sonuçlarını birkaç başlıkta sıralayabiliriz. 

1) Yoksunluk içindeki bölgelerden göç edip geldikten sonra gösterdikleri yoğun çaba   sonucu ve mevcut konjonktürün elverişliliği sayesinde ev, arazi, traktör, otomobil gibi menkul ve gayrimenkul edinmeleri   sayesinde mevcut ekonomik düzenle barışık ve uyumlu bir yaşam oluşturdular. Geldikleri bölgelerdeki   yoksunluk nedeni ile   sistemle ve kentlerle ilişkileri çok da güçlü değildi.  Ancak Malatya’da iş olanakları, kazanç ve maddi imkanlar geldikleri yerlere göre çok daha elverişli idi . Bu nedenle yeni memleketlerinde mevcut ekonomik ve siyasi düzene   sıkı sıkı sarıldılar. (Malatya’da bölücü terör örgütlerinin hiçbir zaman taban bulamayışının en önemli nedenleri arasında sistemle bu barışıklık sayılabilir.)

2) Artık bu topraklarda kök salmış olan   halkın  sosyal ve siyasi gücü, ekonomik güçleriyle aynı oranda   güç kazanamamıştı. Ancak, Malatyalı Turgut Özal liderliğindeki ANAP’a destekle iktidar gücünü tanıyan seçmen grubu, 1990’larda iktidarlara destek alışkanlığını kazanırken, 2000’li yıllarla başlayan yeni iktidar sayesinde yeni alanların açılması ile birlikte   siyasi ve kültürel kurumlarda önemli mevziler oluşturdular. Giderek, etnik ve feodal yapılarının da etkisiyle blok olarak yönlendirilebilen siyasi güçlerinin farkında olmaya başlamaları ile birlikte ve sadece bu toplu yönelimin verdiği güçle, güçlerinin çok ötesinde muhtar, belediye başkanlığı, milletvekilliği gibi alanlarda da önemli temsil yeteneği buldular.  Yine siyasi iktidarın ve dönemin ekonomik koşullarının elvermesiyle geçici ve nisbi refahın oluşması sayesinde mal varlıklarının artması,   tüketim araçlarının,   otomobillerin çoğalması ve   konfor alanlarının genişlemesi sonucunda iktidar ile organik ve kültürel ve duygusal bağları sıkılaştı. Tüm bunlar mevcut iktidarı Malatya’da zirveye taşıyan bir payanda oluşturdu.

Böylece yıllar önce geldikleri ve 1954’ten önceki il merkezleri olan Malatya’nın   ekonomik ve nüfus olarak en büyük güçlerinden biri oldular. Devir değişmiş,  devran dönmüş, Malatya geçmişten gelen nitelikli insan gücünü batıya göç vermişti.  Yeni sahipleri 40 -50 yıl önce başta Adıyaman olmak üzre yakın illerden   gelen kazanmaktan ve çalışmaktan başka bir çaresi olmayan çalışkan halkın     sabır ve gayretli çabaları sonucu “Eski Malatya”, “Yeni Malatya”ya dönüşmüştü. Ekonomik kazançların artışına uygun olarak kırsaldaki tarımsal üretimlerin kazancı kentlerdeki ticaret faaliyetlerine kaydı.  

Göç edenlerin çocukları bu kez şehirdeki özellikle inşaat sektörünün hem işçisi, hem taşeronu hem müteahhidi oldular.  Artık kırlardan şehirlere doğru bir akış ile    kentin  ticaret, esnaf ve hizmetli katmanlarını oluşturdular.  İşte bu gelişmelerin sonucunda kendilerine bu süreçte her türlü yolu açan mevcut siyasi iktidarın doğal olarak   savunucuları ve destekçileri oldular . Depremin yarattığı yıkıntıya ve kayıplara rağmen yerel   seçimlerde desteklerini çekmeden iktidarı ayakta tutmaya devam ettiler .

Yıllar önce göçüp geldikleri Adıyaman’da    geride bıraktıkları ataları ve akrabaları güç koşullarda yaşam mücadelesine devam ettiler. Ancak göç edenler kadar bir refah ve kazanca ulaşamadılar.  Bu nedenle   Malatya’ya göç edenler kadar düzen ve sistemle barışık olamadılar.  Ağır bir depremin yarattığı yıkımın sonucunda ise tüm Türkiye’de hayret ve şaşkınlık ile karşılanan bir tavırla daha önce büyük destek verdikleri iktidarı sırtlarından silkeleyip attılar.  Büyük Depremin acısı ve yıkımı;  aynı halkı bir coğrafyada reddetmeye ve kopmaya   götürürken, komşu coğrafyadaki yakınlarını kabullenmeye ve desteklemeye götürdü. 

Bu işe tarihin garip bir cilvesi mi desek yoksa ekonomik ve maddi ikbal kaygısı   zamanla bir olan gönülleri ayırdı mı desek?  

Siz ne dersiniz ?

___________________

FOTOĞRAFLAR: Orhan ALKAYA

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır.

Yorum yazın

İsim yazmalısınız
Doğru bir email yazmalısınız
Yorum yazmalısınız

38 yorum yapılmış

  • Abdullah ibni ebuzer (7 ay önce)
    Adıyamanlılar aldanır fakat aldatmaz. Adıyamanlılar hoş insanlar. Malatya ekonomisine buyük katkı sağlamışlar. Malatya'daki Adıyamanlar şehre entegre olmuştur. Geleneksel manada dindar insanlar. Türkiyede herkes her şehire yerleşme özgürlüğüne sahiptir. Medeniyetleri genelde muhacirler kurmuşlardır..
    %65
    %35
    Yanıtla
  • Serhat Akay (7 ay önce)
    Adıyaman şehrinin büyük çoğunluğunu eğitimsiz kesim oluşturuyor, onlar faturayı iktidara kesip akp'ye kaybettirdiler. Ancak aynısını İzmir'de göremezsiniz; izmir'in her yeri kanalizasyon kokuyor, fakat chp orada hep iktidarda! eğitimli bildiğimiz kesimin asla gıkı çıkmaz! ne hikmetse! bence Adıyamanı örnek almalı İzmirliler.
    %69
    %31
    Yanıtla
  • Siyasi (7 ay önce)
    Adıyamanlı ve baskilliler siyasi islamı başımıza bela etti
    %68
    %32
    Yanıtla
  • drsn (7 ay önce)
    Malatya sosyolojik açıdan çökmüş durumda gerek toplum yönetim işleyiş ahlaki yapı yozlaşmıştır. dışarıda yaşayan malatyalılar, malatyada yaşayanlara göre daha iyi durumda.
    %82
    %18
    Yanıtla
  • Adıyaman (7 ay önce)
    Geçenlerde bi haberde gördüm Malatya daki Adıyamanlı sayısı resmi rakamlara göre 53 bin küsürmüş. Hepsinin büyükşehir seçiminde Ak parti ye oy verdiğini düşünürsek yani öyle bir şey olmaz da hadi farzet ki öyle oldu. Peki Sami Er e çıkan 137 bin oy kimin?
    %72
    %28
    Yanıtla
  • Muzaffer Başeğmez (7 ay önce)Adıyaman isimli kullanıcı yorumuna
    Nüfusunu Malatya'ya taşımayan Malatya'da yaşayan Adıyamanlı sayısı 53 bin küsür. Dedelerinin kaydı Malatya nüfus kayıtlarında olmayan kütüğü Malatya olanların sayısını da eklemeleri lazım. Askerlik işleri, fakirlik kağıdı vb. işlemleri sadece Malatya'da yapmak için kütüğü 1999 öncesi taşıyan nüfusu öğrenmek lazım. O zaman gerçek Adıyamanlı nüfusu belli olur
    %84
    %16
    Yanıtla
  • TANER (7 ay önce)
    Malatya'daki Adıyamanlı ve Suriyeliler gitse Malatya nüfusu baya düşer
    %65
    %35
    Yanıtla
  • Erhan (7 ay önce)
    Peki büyük sehirlerde, kiyi illerinde ki insanlar, sadece o ilin insanı mi ? Tüm derdiniz malatyadaki adiyamanlilarin belki ak Parti'ye oy vermis olması. Ha belki de Adiyamandakiler CHP şemsiyesi altında DEM e savrulmus olamazlar mi !? ama tüm derdiniz ak parti oldugu için hiç bir şey umrunuzda olmuyor
    %41
    %59
    Yanıtla
  • ali (7 ay önce)
    Sn. Yazarımız ,yıllar sonra Adıyaman da muhafazakar hegemonyası yıkıldı demiş.Bu seçimler sonuçta mahalli idareler seçimi. Çokta büyütmemek gerekir. Ülkeyi kimin yöneteceğinin belirleneceği seçim olsaydı bu durum tespitiniz doğru olabilirdi. Genel seçimlerde böyle bir sonucun çıkacağını tahmin etmiyorum. Nüfusunun %70 i muhafazakar ve milliyetçi olan ülkemiz insanı devlet yönetimini, ülkemizi bölmek istediklerini açıkça söyleyen partilere teslim etmeyeceklerdir.
    %42
    %58
    Yanıtla
  • Doğrucu Davut (7 ay önce)ali isimli kullanıcı yorumuna
    Kendi adına konuş sonraki seçimlerde gör bakalım ne oluyor
    %53
    %47
    Yanıtla
  • Kendi adıma konuşuyorum.Burada herkes kendi fikrini söylüyor. Bunu farkedememiş olman çok garip.
    %50
    %50
    Yanıtla
  • bencede kendi adına konuş.refah partisi nasıl hükümet olmuştu çoğu insan bilir.önce yerelde belediyeleri aldılar sonra merkezi hükümeti aldılar.şuan aynı süreçten geçiyoruz.halk chp ye şans verdi.al yönet eğer halka inersen merkezi hükümet seni yaparım dedi.bunu göremiyosan sende sorun var demektir.insanların klişe lafı vardı.bunlar yönetemezler diye.şimdi şansı yerelde verdi.iyi kullanırlarsa kaldıki iyi kullandılar bir önceki aldığı yerlerde ve tekrar seçildiler ve üstüne bir sürü belediye aldılar.bu şansı kaçırmazlar.parayı halka harcayacaklardır.
    %34
    %66
    Yanıtla
  • malatya44 (7 ay önce)
    Dem partiyi eski adıyla Hdp'yi de MALATYA'da barındıran göçmenler... Malatya Milliyetçidir, bölücülerle hiçbir zaman fırsat vermez.
    %64
    %36
    Yanıtla
  • Malatya Pütürgeliyim oyumu da DEM partiye verdim. Sorgulamak kimsenin haddine düşmez.
    %26
    %74
    Yanıtla
  • Sahte pütürgeli sağda solda malatyalıyım deme, gerçek malatyalı onurludur, devletini askerini sever, eli kanlı dem e oy vermez. nolursun bizi utandıma
    %89
    %11
    Yanıtla
  • Battalgazi 44 (7 ay önce)Pütürgeli isimli kullanıcı yorumuna
    Malatya ve Pütürge'den vatan haini çıkmaz. Yalan konuşma.
    %85
    %15
    Yanıtla
  • Ya Pötürgeli değilsin yada Yalan söylüyorsun.Ben pötürge tepehanlıyım..Pötürgede her partiye oy verilir ancak kimse dem e oy vermez.Zaten pötürge bu konuda mimlidir.
    %83
    %17
    Yanıtla
  • Pötürge Malatyanın en delikanlı insanlarının olduğu yerdir. fistan giyenlerle işi olmaz Pötürgelilerin. (Gerçek Pötürgeliler Pütürge demez PÖTÜRGE der.)
    %95
    %5
    Yanıtla
  • Erdem (7 ay önce)
    Orhan Bey, çok kıymetli tespitler içeren emek dolu bir yazı. Çok teşekkürler.
    %71
    %29
    Yanıtla
  • malatyalı (7 ay önce)
    çok güzel özetlenmiş.göçle gelen insanlar her zaman düzenin gücün yanında olmak zorundalar.iktidarın gücü nedeni ile malatya sağ seçmen kitlesini artırmıştır.eğitimli ekonomik olarak güçlü kişiler daha batıya göç ederek malatya yı göçle gelenlerin eline teslim etmiştir.tek güzel tarafı halk barışık ve uyum içerisinde olmuştur.aynı bölge insanı olmamız bir ayırıma neden olmamıştır.
    %78
    %22
    Yanıtla
  • Gazi (7 ay önce)
    Anlaşılan aydınları Adıyaman'da kalmış
    %74
    %26
    Yanıtla
  • Hasan Basri Kandil (7 ay önce)
    Adıyamanlıları ekonomik etkinlik kıstası ile değerlendirip siyasal davranışlarını analiz eden nefis bir yazı. Tabii ki, buna eklenecek pek çok neden var ama yaklaşımın derinliği takdiri hak ediyor.Yazara teşekkürlerimi iletirseniz sevinirim.Saygılarımla.
    %69
    %31
    Yanıtla
  • Mehmet (7 ay önce)
    Yine de Malatya ve Adıyaman kültürel olarak oldukça farklı, Elazığ bize benziyor doğru ama Adıyaman ile hiç alakamız yok, bu yüzden bu göç dalgasını hoş karşılamıyorken seçim için söylediklerinize katılıyorum.
    %60
    %40
    Yanıtla
  • Elazığ' lılar ile Malatya insanın birbirine benzedi bir gerçek ancak Malatya' da bir süre yaşamış Bir Elazığ' lı olarak şunu diyebilirim ki, Elazığ Malatya' ya kıyasla daha fazla kendine has ve orijinal, Malatya ise Elazığ ve Adıyaman kültürünün kesişim kümesi gibi.
    %44
    %56
    Yanıtla
  • Ne yapalım gakko laf anlatamıyorum bizim bu cahillere, her yere adıyamanlı doldu zaten konuşmayı seviyorlar hemen bir yerde tutunma çabası, adamlar kendi elleriyle gidip adıyamanlı adaya oy verdiler bunlar da sence o vizyon var mı? Yoksaki sen gel Yeşilyurta Konak a Kileyik e orjinallik gör.
    %60
    %40
    Yanıtla
  • Seyda (7 ay önce)
    Bir konu kısacık bir yazıyla ancak bu kadar güzel yazılabilir.Kalemine sağlık...
    %86
    %14
    Yanıtla
  • Ali Kollu (7 ay önce)
    Yazı kısmen doğru olmakla beraber eksik ve hatalı kısımları da var. Örneğin Malatya'da bulunan Adıyamanlılar blok halinde oy kullanmazlar. Malatya ovasında tütün ile uğraşan Adıyamanlılar CHP'ye oy verir. Bunların dışında Malatya'da seçimin sonucunu Adıyamanlılar belirlemiş gibi bir algı yapılmış bu da yanlış. Malatya'nın köylerinde alışkanlıklardan dolayı blok halinde oylar kullanıldı ve seçimin sonucunu bu belirledi.
    %69
    %31
    Yanıtla
  • Şule (7 ay önce)
    Malatya'daki üst düzey hep Adıyaman kökenlidir ondan olabilir mi?
    %40
    %60
    Yanıtla
  • ali (7 ay önce)
    Güzel bir tahlil.
    %70
    %30
    Yanıtla
  • Esnaf (7 ay önce)
    Adıyaman aslında malatyadir. Zaten sizin dediginiz gibi 1954 de malatyadan ayrılmıştır. Özellikle çelikhan porga vb yerlerden gelenler Malatyalıdir Malatyanin öz evlatlarıdır.
    %59
    %41
    Yanıtla
  • Alakası bile yok adıyaman insanı daha çok güneydoğu kültürü ile kendini belli ediyor ve çoğu kürt nüfus. Ama malatya öyle değil maraş sivas ve elazığ esintileri var. Alevi ve Türk nüfus çoğunlukta. Siz biraz hayal kurmuşsunuz. Bu arada Malatyanın öz insanı dem parti fln oyda vermez. Hem kültürel hem siyasi hem de ekonomik birçok farklılık var.
    %56
    %44
    Yanıtla
  • Malatyalı (7 ay önce)Esnaf isimli kullanıcı yorumuna
    Adıyaman'ın Malatya'dan ayrılmış olması aynı kültür ya da benzer kültür olduğu anlamına gelmez. Adıyaman cumhuriyet öncesi Diyarbakır ilinin ilçesidir. Kültürel olarak Urfa, Diyarbakır'a benzer. Malatya ile Elazığ yüzde 80-90 oranında benzer kültüre sahiptir. Cumhuriyet öncesi ve sonrası birbirine bağlı ya da ayrı iller olmuşlardır.
    %0
    %100
    Yanıtla
  • Abuzer (7 ay önce)
    Bir Adıyamanlı olarak Malatya da yaşıyorum AKP ye oy vermedik vermeyizde
    %50
    %50
    Yanıtla
  • Ahmet (7 ay önce)
    Mükemmel tespitler. Malatya sosyolojisini iyi analiz etmişsiniz. Şahsen Adıyamandan gelip burada büyümüş, hayat kurmuş biri olarak Malatya yı çok sevdiğimizi söyleyebiliriz. Esasında Adıyaman Malatya birdir. Hatta Elazığ da bu halkanın içersinidedir. Saygılarımla
    %67
    %33
    Yanıtla
  • İlk Malatyalı (7 ay önce)
    Mesela örnek olarak Suriye de verilebilir. Şuan şam, Lazkiye gayet yaşanilir kent oldu. Esad tüm eğitimsizleri bize kakaladı
    %77
    %23
    Yanıtla
  • Yılmaz (7 ay önce)
    Gerçeklikten uzak yanlış bilgilerden oluşan sığ bir değerlendirme olmuş. 1. Halikan ve Porga Malatyanin köyleri 2. Hem Adıyaman'da hem de Malatya'da partiler değil adaylar tercih edildi. 3. AKP Malatya'da uzun yıllardır şehirdeki Adiyamanlilar sayesinde kazanıyordu ve sanırım AKP içerisinden birileri bunu farketti ki Adiyamanlilarin tercih edeceği isimleri aday gösterdiler. Daha çok şey yazılabilir ama uzatmadan yazara tavsiyem derin bir araştırma yapmadan özellikle Alikan, Taşikan, Mamsur, Mamürek aşiretleri ile Rişvana dair bilgiler toplamadan bu tarz değerlendirmeler çok yavan olur.
    %58
    %42
    Yanıtla
  • yusuf@gmail.com (7 ay önce)
    Malatya kültür seviyesini en çok düşüren göç kimse alınmasın ama Adıyaman dan gelen nüfus gücüdür çünkü çoğu kültür seviyesi olaraktan aşırı düşük seviyededir Malatyayanin ekmeğini yeyip çoğu Malatyayi sevmez
    %65
    %35
    Yanıtla
  • fbay (7 ay önce)
    çok yerinde bir tespit. aynen sizin gibi düşünüyorum...
    %67
    %33
    Yanıtla

Orhan Alkaya yazıları